Zákon č.
579/2004 Z. z. o záchrannej zdravotnej službe a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č.
351/2005 Z. z., zákona č.
284/2008 Z. z., zákona č.
461/2008 Z. z., zákona č.
41/2013 Z. z., zákona č.
153/2013 Z. z., zákona č.
185/2014 Z. z., zákona č.
77/2015 Z. z., zákona č.
428/2015 Z. z., zákona č.
167/2016 Z. z., zákona č.
351/2017 Z. z., zákona č.
87/2018 Z. z., zákona č.
156/2018 Z. z., zákona č.
139/2019 Z. z., zákona č.
125/2020 Z. z., zákona č.
133/2021 Z. z., zákona č.
540/2021 Z. z., zákona č.
92/2022 Z. z., zákona č.
420/2022 Z. z., zákona č.
129/2023 Z. z., zákona č.
285/2023 Z. z. a zákona č.
361/2024 Z. z. sa mení a dopĺňa takto:
1. V § 2 ods. 2 sa slová „Poskytovatelia záchrannej zdravotnej služby sú“ nahrádzajú slovami „Záchranná zdravotná služba je“.
Poznámky pod čiarou k odkazom 3 a 5 znejú:
„3) § 7 písm. a) a § 8 ods. 1 písm. b) zákona č. 129/2002 Z. z. o integrovanom záchrannom systéme v znení neskorších predpisov.
5) § 5 zákona č. 129/2002 Z. z. v znení neskorších predpisov.“.
2. V § 2 ods. 3 sa slová „tiesňového volania“ nahrádzajú slovami „volaní podľa § 3 ods. 3 písm. c)“.
3. V § 3 ods. 3 písmeno b) znie:
„b) zabezpečiť technické podmienky na telekomunikačné prepojenie, rádiokomunikačné prepojenie a elektronickú komunikáciu na prenos informácií operačného riadenia vrátane telemetrických údajov o stave a polohe vozidla ambulancie záchrannej zdravotnej služby s poskytovateľmi záchrannej zdravotnej služby, technickú pripravenosť pre unifikované pripojenie informačných systémov zdravotníckych zariadení ústavnej zdravotnej starostlivosti a telekomunikačné prepojenie a elektronickú komunikáciu s ostatnými zložkami integrovaného záchranného systému,“.
4. V § 3 ods. 3 písm. c) sa za slovo „volania“ vkladajú slová „na linke tiesňového volania záchrannej zdravotnej služby Slovenskej republiky „155“ a volania na linke pomoci „116117““ a slová „tiesňové volanie“ sa nahrádzajú slovami „tieto volania“.
5. V § 3 ods. 3 písm. d) sa slová „tiesňového volania“ nahrádzajú slovami „volaní podľa písmena c)“ a slová „tiesňové volanie“ sa nahrádzajú slovami „tieto volania“.
6. V § 3 ods. 3 písm. i) sa za číslo „„155““ vkladajú slová „a volania na linke pomoci „116117““ a slovo „jeho“ sa nahrádza slovom „ich“.
7. V § 3 sa odsek 3 dopĺňa písmenami n) až t), ktoré znejú:
„n) poskytovať ministerstvu zdravotníctva anonymizované údaje na hodnotenie poskytovania zdravotnej starostlivosti poskytovateľmi záchrannej zdravotnej služby a indikátorov kvality na hodnotenie činnosti operačného strediska záchrannej zdravotnej služby,
o) vyzvať na uzatvorenie zmluvy o nájme nebytových priestorov poskytovateľa záchrannej zdravotnej služby, ktorý…