dnes je 12.4.2025

Input:

65/2025 Z.z., Vyhláška Úradu pre reguláciu elektronických komunikácií a poštových služieb, ktorou sa ustanovujú podrobnosti o kvalitatívnych ukazovateľoch služieb

65/2025 Z. z.
VYHLÁŠKA
Úradu pre reguláciu elektronických komunikácií a poštových služieb
z 25. marca 2025,
ktorou sa ustanovujú podrobnosti o kvalitatívnych ukazovateľoch služieb
Úrad pre reguláciu elektronických komunikácií a poštových služieb podľa § 85 ods. 5 zákona č. 452/2021 Z. z. o elektronických komunikáciách v znení zákona č. 287/2023 Z. z. (ďalej len „zákon“) ustanovuje:
§ 1
(1) Pri poskytovaní prístupu k verejnej elektronickej komunikačnej sieti sa ustanovujú tieto kvalitatívne ukazovatele služieb:
a) lehota na zriadenie služby,
b) poruchovosť na jednu prípojku pevného prístupu,
c) čas potrebný na odstránenie poruchy.
(2) Kvalitatívne ukazovatele služieb podľa odseku 1 sa merajú a vyhodnocujú podľa metódy merania zverejnených údajov uvedenej v prílohe č. 1.
(3) Pri poskytovaní verejne dostupných interpersonálnych komunikačných služieb sa ustanovujú tieto kvalitatívne ukazovatele služieb:
a) čas zostavenia volania,
b) počet reklamácií na správnosť vyúčtovania,
c) podiel neúspešných volaní.
(4) Kvalitatívne ukazovatele služieb podľa odseku 3 sa merajú a vyhodnocujú podľa metódy merania zverejnených údajov uvedenej v prílohe č. 2.
(5) Pri poskytovaní verejne dostupných interpersonálnych komunikačných služieb pre koncových užívateľov so zdravotným postihnutím sa ustanovujú tieto kvalitatívne ukazovatele služieb poskytovaných prostredníctvom špeciálne prispôsobenej informačnej a komunikačnej technológie,1) ktorou sa rozumie technológia, zariadenie alebo prepojený systém alebo podsystém zariadení, ktorých hlavnou funkciou je vytváranie, konverzia, duplikácia, automatické získavanie, ukladanie, analýza, vyhodnocovanie, manipulácia, spravovanie, presun, ovládanie, zobrazovanie, prepájanie, výmena, prenos, príjem alebo vysielanie dát alebo informácií (ďalej len „IKT“):
a) šírka audiopásma pre hovor pre hlasovú komunikačnú službu,
b) rozlíšiteľné zobrazenie pre službu text v reálnom čase2) (ďalej len „RTT“),
c) programovo nastaviteľný smer odosielania a prijímania pre službu RTT,
d) spolupráca zariadenia IKT s iným zariadením IKT,
e) schopnosť reakcie pre službu RTT,
f) rozlíšenie pre službu video v reálnom čase,
g) snímková frekvencia pre službu video v reálnom čase,
h) synchronizácia medzi hlasom a obrazom pre službu video v reálnom čase.
(6) Kvalitatívne ukazovatele služieb podľa odseku 5 sa merajú a vyhodnocujú podľa metódy merania zverejnených údajov uvedenej v prílohe č. 3.
§ 2
(1) Ak ide o pevné siete, pri poskytovaní služby prístupu k internetu sa podľa prílohy č. 4 zverejňuje vysvetlenie týchto rýchlostí:
a) maximálna rýchlosť sťahovania dát, ktorým sa rozumie prenos dát z internetu k užívateľovi, a odosielania dát, ktorým sa rozumie prenos dát od užívateľa do internetu,
b) bežne dostupná rýchlosť sťahovania dát a odosielania dát.
(2) Ak ide o mobilné siete, pri poskytovaní služby prístupu k internetu sa podľa prílohy č. 5 zverejňuje vysvetlenie týchto prenosových rýchlostí:
a) odhadovaná maximálna rýchlosť sťahovania dát a odosielania dát,
b) proklamovaná rýchlosť sťahovania